Europski potrošački centar Hrvatska
Europski potrošački centar Hrvatska pomaže potrošačima u rješavanju prekograničnih pritužbi i sporova
Europski potrošački centar Hrvatska dio je mreže Europskog potrošačkog centra (ECC-Net) koji daje savjete i osigurava informacije o prekograničnoj kupovini te u suradnji s drugim Europskim potrošačkim centrima pomaže potrošačima u rješavanju prekograničnih pritužbi i sporova.Europski potrošački centar Hrvatska može:
- dati savjete o potrošačkim pravima kada kupujete u EU, Norveškoj, Ujedinjenoj Kraljevini ili Islandu
- dati savjete o potrošačkim pravima u slučaju prekogranične pritužbe na trgovca sa sjedištem u drugoj zemlji EU-a, Norveškoj, Ujedinjenoj Kraljevini ili Islandu
- kontaktirati Europski potrošački centar u zemlji trgovca i tražiti da, u vaše ime, kontaktiraju trgovca i pokušaju pronaći rješenje za vašu pritužbu
- savjetovati vas o budućim koracima ako sporazumno rješenje nije moguće, npr. uputiti vas na izvansudsku nagodbu ili poduzimanje druge odgovarajuće radnje
- ako je vaš slučaj izvan nadležnosti Europskog potrošačkog centra, savjetovati vas kome trebate uputiti žalbu ili vam pomoći u pronalaženju odgovarajućeg nadležnog tijela.
Europski potrošački centar Hrvatska ne može:
- obvezati trgovce da poduzmu odgovarajuće mjere
- biti vaš pravni zastupnik
- rješavati pritužbe hrvatskih potrošača na hrvatske trgovce
- rješavati pritužbe na trgovce iz zemlja izvan Europske unije, Norveške, Ujedinjene Kraljevine ili Islanda (npr. iz Kanade ili SAD-a).
Pritužba
Ako imate pritužbu najprije se obratite trgovcu jer mnoga iskustva su pokazala da se većina problema riješi u suradnji s trgovcem.
Trgovcu pošaljite pisanu pritužbu, e-poštu ili faks kako biste imali potvrdu o podnošenju pritužbe. Adresu trgovca možete pronaći na mrežnoj stranici trgovca, u općim uvjetima ili u ugovoru o prodaji.