Rješavanje sporova

Potrošač uvijek može pokušati riješiti spor s trgovcem sporazumno podnošenjem pisanog prigovora

Ako smatrate da su vaša potrošačka prava povrijeđena, možete podnijeti pisani prigovor:
  • trgovac je dužan odgovoriti u roku od 15 dana od zaprimljenog prigovora

Postupak za ostvarivanje potrošačkih prava (korisnika javnih usluga):
  • trgovac koji pruža javnu uslugu dužan je omogućiti potrošaču podnošenje pisanog prigovora i bez odgađanja odgovoriti u roku od 15 dana
  • po primitku odgovora na pisani prigovor, potrošač može podnijeti reklamaciju povjerenstvu za reklamacije javnih usluga osnovanog pri trgovcima koji pružaju javne usluge za: distribuciju električne energije, distribuciju prirodnog plina, distribuciju toplinske energije, elektroničke komunikacijske usluge, javnu opskrbu i javnu odvodnju, opskrbu plinom u javnoj usluzi, obavljanje dimnjačarskih poslova, opskrbu električnom energijom u univerzalnoj usluzi, poštanskih usluga, prikupljanje miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, za prijevoz putnika u javnom prometu i usluga parkiranja vozila
  • povjerenstvo mora pisanim putem odgovoriti potrošaču na zaprimljenu reklamaciju u roku od 30 dana od dana zaprimanja iste.

Što ako se spor nije riješio prigovorom, odnosno reklamacijom?
  • tek nakon što je potrošač iscrpio postupak pisanog prigovora prema trgovcu, odnosno za javne usluge iscrpio postupak reklamacije povjerenstvu, može podnijeti prijavu tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata ili pokrenuti izvansudski ili sudski postupak vezano za daljnje ostvarenje svojih potrošačkih prava. 

Ukoliko spor koji imate s trgovcem niste uspjeli riješiti putem pisanog prigovora, sudski postupak nije jedino rješenje koje vam stoji na raspolaganju. Naime, u tom ste slučaju u mogućnosti podnijeti prijedlog za rješavanjem spora s trgovcem jednom od tijela koja se bave alternativnim rješavanjem potrošačkih sporova u Republici Hrvatskoj. Postoji čitav niz prednosti radi kojih bi se građani u određenim trenucima trebali odlučiti za pokretanje alternativnog načina rješavanja spora, umjesto da pokrenu postupak pred redovnim sudom.

Prednost alternativnog rješavanja potrošačkih sporova je u tome što je ovakav način puno fleksibilniji od upućivanja tužbe sudu, provodi se u neformalnijem okruženju, predstavlja manji trošak kako za potrošača tako i za trgovca. Također, ukoliko dođe do dogovora u ovakvim sporovima, isti predstavlja prihvatljivo rješenje za obje strane u sporu.

Spor možete pokušati riješiti putem jednog od tijela nadležnih za alternativno rješavanje potrošačkih sporova koja djeluju u Republici Hrvatskoj.
 
Ako je trgovac obrtnik, postupak možete pokrenuti pred:
1. Centrom za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za medijaciju, Zagreb, Kneza Mislava 12, info@mirenje.hr;
2. Profi Test d.o.o., Centrom za mirenje „Medijator“, Bjelovar, Petra Hektorovića 2,
    medijator@medijator.com.hr;
3. Centrom za mirenje Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II, mirenje@hok.hr;
4. Sudom časti Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II, sud-casti@hok.hr
 
Ako je trgovac trgovačko društvo (j.d.o.o., d.o.o., d.d. i sl.), postupak možete pokrenuti pred:
1. Centrom za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za medijaciju, Zagreb, Kneza Mislava 12, info@mirenje.hr;
2. Profi Test d.o.o., Centrom za mirenje „Medijator“, Bjelovar, Petra Hektorovića 2,
    medijator@medijator.com.hr;
3. Centrom za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Zagreb, Rooseveltov trg 2,
    mirenje@hgk.hr;