e-Ovlaštenja

Sustav omogućava zakonskim zastupnicima zastupanje drugih subjekata te omogućava poslovnim korisnicima putem e-Punomoći delegiranje prava na druge subjekte

Sustav e-Ovlaštenja omogućava automatsko prepoznavanje prethodno autentificiranih NIAS korisnika kao zakonskih zastupnika drugih subjekata (npr. roditelja, poslovnih korisnika) unutar sustava e-Građani pružajući tako jedinstveno korisničko iskustvo u pristupu, prijavi i korištenju javnih e-usluga.
 
Sustav omogućava npr. roditeljima korištenje dostupnih e-usluga u ime njihove maloljetne djece, dok zakonski ovlaštenim osobama za predstavljanje pravne osobe omogućava korištenje javnih e-usluga u ime poslovnih subjekata.
 
Unutar usluge e-Ovlaštenja, koji korisnike automatski povezuje s njihovim povezanim ulogama predstavnika povezanog poslovnog subjekta, omogućeno im je kao zakonskim predstavnicima u ime te pravne osobe regulirati prava pristupa i ovlašćivati druge za pristup na određene e-usluge.
 
Poslovni korisnici čiji se podatci o zakonskim predstavnicima i ovlaštenim osobama ne nalaze u javnim registrima, upisnicima i/ili evidencijama (npr. slobodne djelatnosti, sporedna zanimanja), mogu dostaviti dokumentaciju za unos ovlaštenih osoba u sustav e-Ovlaštenja kroz Online sustav za predaju dokumentacije (FINA).
 
Za unos i promjenu podataka o ovlaštenim osobama obvezno se dostavlja:
  • Preslika identifikacijske isprave ovlaštene osobe
  • Suglasnost za unos ovlaštenih osoba
  • Dokaz o ovlaštenoj osobi poslovnog subjekta (npr. rješenje, odluka, izvadak, propis ili dr).
  • Navedenu dokumentaciju nužno je dostaviti za sve ovlaštene osobe.
Kroz sustav e-Ovlaštenja svim dionicima omogućen je uvid u zastupanja, pristup e-uslugama, pregled ovlaštenih osoba, pregled danih ovlaštenja, pregled primljenih ovlaštenja, pregled aktivnih primljenih ovlaštenja, dok je aktivno reguliranje pravima pristupa inicijalno namijenjeno registriranim predstavnicima, no oni kao takvi imaju pravo ta ovlaštenja dalje delegirati.