112 – jedinstveni europski broj za hitne službe

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 na usluzi je svim građanima Hrvatske i turistima za pristup hitnim službama u svim hitnim situacijama.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Hrvatskoj je u primjeni od 2005. godine. Sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite MUP-a i osigurava besplatno pozivanje broja 112 neprekidno 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, putem telefona, SMS poruka i e-poziva (eCall) iz vozila. Upućivanje SMS-a na broj 112 omogućuje pružanje pomoći osobama s invaliditetom, odnosno osobama koje ne mogu glasovno komunicirati. E-poziv je hitni poziv iz vozila na broj 112, koji se uspostavlja automatskim aktiviranjem senzora ugrađenim u vozilo kod prometne nesreće ili ručno u drugim hitnim situacijama u vozilu. Iz vozila se na broj 112 automatski šalje skup podataka o vozilu i lokaciji te se između vozila i centra 112 uspostavlja govorni komunikacijski kanal.

Broj 112 dostupan je svim građanima Hrvatske i turistima u slučaju prirodnih ili tehničko-tehnoloških nesreća te prijetnji koje ugrožavaju život i zdravlje ljudi, imovinu ili okoliš, a ovisno o potrebi operateri promptno obavještavaju nadležne službe: policiju, hitnu medicinsku službu, vatrogasce, Gorsku službu spašavanja, traganja i spašavanja na moru, komunalne i inspekcijske službe te druge sudionike u sustavu civilne zaštite.

Osim na hrvatskom, dojave se zaprimaju na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom i slovačkom jeziku, a turisti se najčešće obraćaju na engleskom i njemačkom jeziku.

Više informacija dostupno je na stranicama Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova - Broj 112.