112 - žurni broj za sva krizna stanja

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 na usluzi je svim građanima Hrvatske i turistima

Jedinstveni europski broj za hitne službe u Hrvatskoj je u primjeni od 2005. godine. Poziv je besplatan, a broj se može zvati 24 sata dnevno s mobilnih ili fiksnih telefonskih uređaja u Hrvatskoj. Uz to, kako bi se olakšalo pružanje pomoći osobama koje ne mogu glasovno komunicirati, od ljeta 2016. godine uvedena je i mogućnost slanja SMS-a, dok unazad gotovo dvije godine građani županijskim operativno-komunikacijskim centrima mogu upućivati i ePozive.

Dostupan je svim građanima Hrvatske i turistima u slučaju prirodnih ili tehničko-tehnoloških nesreća te prijetnji koje ugrožavaju život i zdravlje ljudi, imovinu ili okoliš, a ovisno o potrebi operateri promptno prespajaju drugoj nadležnoj službi (policija, hitna medicinska pomoć, vatrogasci, Gorska služba spašavanja, pomoć pri nesreći, traganju i spašavanju na moru, kao i drugim komunalnim, inspekcijskim ili hitnim službama koje su svojom djelatnošću vezane za zaštitu i spašavanje građana).

Osim na hrvatskom, dojave se zaprimaju na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom, a turisti se najčešće obraćaju na engleskom i njemačkom jeziku.

Više informacija dostupno je na stranicama Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova – Broj 112.