Mobilni šalterski ured

Mobilni šalterski ured omogućava dostupnost pružanja usluga svima kojima je otežan ili onemogućen dolazak u nadležne policijske postaje

Ministarstvo unutarnjih poslova uvelo je 2013. godine specijalizirano kombi vozilo, koje služi kao mobilni ured u kojem građani mogu predati zahtjeve za izradu svih osobnih isprava čije je izdavanje u nadležnosti MUP-a.

Korištenje vozila mobilnog šalterskog ureda omogućilo je osobama s invaliditetom i drugim osobama kojima je to zbog bolesti, starosti ili drugih razloga potrebno, obavljanje upravnih poslova (prijavništvo, MBG, osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole, registracije vozila) na svojoj adresi ili u svom mjestu boravka, bez odlaska u policijske uprave ili postaje. U kombi vozilu koje ima dva radna mjesta sa svom opremom za rad na terenu, moguće je obaviti kompletnu potrebnu proceduru (uplata potrebnih iznosa, predaja zahtjeva i podizanje isprava).

Mobilno šaltersko vozilo obilazi slabo naseljena mjesta, otoke, mjesta gdje dolazi do preopterećenja kapaciteta za šaltersko poslovanje te slabo pokretne i osobe s invaliditetom kojima je potrebna usluga šalterskog poslovanja. Neovisno o vozilu mobilnog šalterskog ureda, ukoliko postoje opravdani medicinski razlozi, odnosno ako se radi o potpuno nepokretnoj osobi, moguće je kontaktirati policijsku upravu ili postaju te, nakon prilaganja medicinske dokumentacije, dogovoriti izlazak službene osobe na teren, na kućnu adresu, gdje se obavlja kompletna procedura za dobivanje potrebnog dokumenta iz nadležnosti MUP-a.

Također, Policijska uprava zagrebačka ima šalter za osobe s invaliditetom koji radi svaki radni dan od 7 do 19 sati i na kojem je moguće obaviti poslove prijavništva, osobne iskaznice i putovnice.