O sustavu e-Građani

Projekt Vlade RH pokrenut s ciljem modernizacije, pojednostavljenja i ubrzanja komunikacije građana i javne uprave te povećanja transparentnosti javnog sektora u pružanju javnih usluga

Sustav e-Građani čine:

  • Središnji državni portal koji predstavlja javni dio sustava
  • Osobni korisnički pretinac i
  • Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav. 


Komponente predstavljaju sigurnu i naprednu elektroničku komunikaciju s javnim sektorom, a Osobni korisnički pretinac omogućava izravan pristup elektroničkim uslugama javne uprave i primanje osobnih elektroničkih poruka javne uprave.

Osobni korisnički pretinac dostupan je i kao aplikacija za mobilne uređaje na platformama Android, iOS (za iPhone i iPad) te Windows Phone
 

Dostupne elektroničke usluge:

Putem Osobnog korisničkog pretinca, pored pregleda obavijesti koje su vam osobno upućene, možete i:

  • zatražiti elektroničke izvode iz matične knjige rođenih, vjenčanih ili knjige državljana
  • provjeriti svoje podatke u Registru birača i uslugom e-Privremeni upis elektronički zatražiti promjenu mjesta glasovanja u RH i inozemstvu te se elektronički registrirati za glasovanje (osobe bez osobne iskaznice RH)
  • zatražiti elektroničke zapise uvjerenja o prebivalištu, boravištu te vlasništvu cestovnih vozila
  • informirati se o ocjenama djeteta u školi
  • pregledati recepte koje ste realizirali u ljekarnama u zadnjih 6 mjeseci
  • provjeriti izabranog liječnika
  • naručiti Europsku karticu zdravstvenog osiguranja
  • zatražiti svoju elektroničku radnu knjižicu
  • informirati se o očekivanom iznosu mirovine
  • registrirati se kao potencijalni posloprimac
  • provjeriti uplaćene doprinose u drugi stup mirovinskog osiguranja
  • pribaviti potvrde od REGOS-a
  • provjeriti svoju poreznu knjigovodstvenu karticu
  • pregledati ukupne primitke, obračunate doprinose i poreze po pojedinim isplatiteljima
  • provjeriti svoje podatke u OIB sustavu
  • sudjelovati u procesima savjetovanja sa zainteresiranom javnošću
  • pretraživati osnovne katastarske podatke i podnositi zahtjeve za izdavanje javnih isprava i rješavanje katastarskim uredima
  • dohvatiti e-potvrdu koja pokazuje da se protiv korisnika ne vodi kazneni postupak za kaznena djela koja se progone po službenoj dužnosti te
  • administrirati svoj elektronički identitet.

Popis svih usluga možete pronaći ovdje
 

Dostupne e-poruke

U Osobni korisnički pretinac mogu se zaprimati poruke i obavijesti o:

  • isteku osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole ili registracije vozila
  • biračkom mjestu
  • pravima iz mirovinskog i zdravstvenog osiguranja
  • pravima za vrijeme nezaposlenosti
  • cijepljenju kućnih ljubimaca
  • novom dokumentu u sustavu eSPIS
  • obračunatom porezu na dohodak
  • jedinstvenoj uplatnici Zagrebačkog holdinga d.o.o
  • početku blokade računa i deblokadi računa....
 

Može li se putem sustava e-Građani i...

Naravno, nabrojan je samo dio usluga, a cilj je ovog projekta u sljedećem razdoblju uključiti i sve ostale elektroničke usluge koje tijela javnog sektora trenutno pružaju građanima putem svojih internetskih stranica: od lokalne samouprave, županija do državnih institucija.

Na taj način potiču se institucije javnog sektora da što kvalitetnije i učinkovitije razviju korisnički orijentirane elektroničke usluge.

 

Želim vjerodajnicu za e-Građane!

Ako želite postati e-Građanin, morate zatražiti elektroničku vjerodajnicu i kreirati Osobni korisnički pretinac.

Elektroničke vjerodajnice koje se izdaju u poslovnicama Financijske agencije su:
Ukoliko želite dobiti ePASS ili mToken, a niste u mogućnosti osobno doći na registracijsko mjesto, umjesto Vas, to može učiniti opunomoćenik temeljem valjane pisane punomoći. Više informacija možete saznati na korisničkim stranicama vjerodajnica ePass i mToken

Neke elektroničke vjerodajnice koje se odmah mogu koristiti za pristup sustavu e-Građani (nije potrebna registracija u poslovnicama Financijske agencije) su:
  • elektronička osobna iskaznica (eOI) s identifikacijskim certifikatom - elektronička javna isprava koju svakom hrvatskom državljaninu izdaje Ministarstvo unutarnjih poslova RH; sadrži identifikacijski certifikat koji je vjerodajnica najviše razine kojom se može pristupiti svim elektroničkim uslugama sustava e-Građani
  • pametna kartica Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (posjeduju je zdravstveni djelatnici)
  • korisničko ime i lozinka iz sustava AAI@EDU (u nadležnosti Sveučilišnog računskog centra)
  • HPB token/mToken Hrvatske poštanske banke d.d.
  • korisničko ime i lozinku ePošta HP - Hrvatske pošte d.d.
  • FinaSoft certifikat i FinaCertRDC certifikat Financijske agencije (FINA)
  • ZABA token/m-token Zagrebačke banke d.d.
  • PBZ mToken/čitač kartica Privredne banke Zagreb d.d.
  • RBA Token/mToken i CAP čitač Raiffeisenbank Austria d.d.
  • SMS jednokratni pin Kentbank d.d.
  • HT Telekom ID Hrvatskog telekoma d.d.
  • Erste mToken/Display kartica Erste&Steiermärkische Bank d.d.

Građani koji već posjeduju korisničko ime i lozinku izdane od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje ili Središnjeg registra osiguranika REGOS-a moraju izvršiti jednokratnu promjenu svojeg korisničkog imena i lozinke na internetskim stranicama https://epass.gov.hr, kako bi nesmetano mogli koristiti sustav. 

Cjelokupnu listu prihvaćenih vjerodajnica za sustav e-Građani pronađite ovdje
 

Podrška korisnicima

Za rješavanje problema s elektroničkim vjerodajnicama (ePass i mToken) i poteškoće vezane za kreiranje Osobnog korisničkog pretinca, obratite se u Kontaktni centar na:


Za probleme u korištenju ostalih elektroničkih vjerodajnica ili probleme s korištenjem ostalih elektroničkih usluga, korisnici usluge se trebaju javiti nadležnim institucijama koje su ih izdale (npr. u HZZO za izdavanje Pametne kartice).

Kontakte institucija možete pronaći na stranicama njihovih servisa.